Forum www.mlodewilkiolawa.fora.pl Strona Główna www.mlodewilkiolawa.fora.pl
Grupa Motocyklowa Młode Wilki Oława
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[instrukcja] STAWIANIE NA GUMIE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.mlodewilkiolawa.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fistach
Administrator



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stany-owice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:57, 28 Paź 2008    Temat postu: [instrukcja] STAWIANIE NA GUMIE

Zacznijmy może od stawiania na gumie naszego motocykla. Jeżeli chodzi o przygotowanie to jest to trick stosunkowo prosty, ale po kilkukrotnym jego wykonaniu... Za pierwszym razem łatwo nie będzie, bynajmniej nie z powodów technicznych, ale z powodu Waszej psychiki!. Zazwyczaj jest trudno się przebić.Postarajcie się po uruchomieniu motoru dobrze rozgrzać opony, (to wam pomoże) np. przez przejechanie kilku kilometrów troszkę ostrzej niż zwykle:). Po rozgrzaniu opon znajdźcie (najlepiej wolny) około 100-150 m odcinek prostej, suchej, czystej drogi (wiem, że to trudne w Polsce, ale postarajcie się), stańcie na poboczu i jeszcze raz się zastanówcie:), jeżeli jesteście gotowi to... wrzucamy jedynkę i rozpędzamy motocykl do około 40-50 km/h. Teraz mamy do wyboru aż DWA sposoby stawiania na gumie, z tym, że sposób zwany "Z GAZU" nie zadziała na motocyklach starszych, lub małych pojemnościowo czy słabych (poniżej 60 KM). A więc pierwszy sposób "Z GAZU" polega na wkręceniu na obroty, na których dostaje największego kopa, zazwyczaj około 8-10 tyś obr/min, następnie odcinamy dopływ paliwa (manetka gazu na 0) i w tym położeniu zostawiamy ją około 0.5-1 sek. i kręcimy manetkę do oporu na max`a wtedy czujemy jak przednie koło wędruje daleeeko do góry:) [o ile zrobiliśmy wszystko dobrze]. No i drugi sposób zwany "ZE SPRZĘGŁA": W zależności od motocykla kręcimy go na obroty, na których dostaje największego kopa, zazwyczaj około: 8-10 tyś obr/min po wkręceniu po prostu wciskamy lekko sprzęgło (właściwie to 'pykamy', bo ma to być 0.5sek. 'pyknięcie' sprzęgła) i momentalnie puszczamy, jednocześnie dając opór na manetce gazu.

To wszystko! Ten trick, jeżeli się powiedzie jest baaardzo widowiskowy i podnosi szybko adrenalinkę, ale po kilkunastu razach się nudzi

// przeklejone z scigacze.fm.interia.pl //


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maslo
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z za owiewki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:51, 02 Lis 2008    Temat postu:

Małe sprostowanie z mojej strony.
W pierwszym przypadku z tymi obrotami to odrobine przesadzili w tym artykule motor stawia sie na koło momentem obrotowym a nie mocą i z 10tys moj moror sie nie odrywa nawet ale już przy 5tys obr/min daje rade. Tam jest jeszcze moment a moc już sie zaczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.mlodewilkiolawa.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin